lördag 9 februari 2008

Jag ska på idolträff - möte med skönhetsredaktören på Vogue Nippon!


Yes yes yes - jag ska träffa skönhetsredaktören på Vogue Nippon nästan vecka och diskutera skönhetstrender! Kan det bli roligare? För mig är det jättestort - skönhetsreddisen för japanska Vogue, det kan ju inte bli mer expertis än så! Det är som om en kristen skulle träffa typ författaren till biblen. Är alldeles glad och spänd på det där julaftonsättet. Men gud vad jag måste fixa till huden och håret innan, det här lär ju vara världens vackraste mest välvårdade tjej - beautychef på Vogue OCH japanska. Så nu har det bokats tid hos frissan och ansiktsmasker ska inhandlas.

Jag ska intervjua henne i samband med en story jag jobbar på för Damernas Värld och har kämpat som en galning för att få en stund med henne. Bara att få fram mejladresser till folk i detta land utan kontaktuppgifter på hemsidorna och typ inga engelsktalare är ett projekt i megaklassen, och att sedan personen i fråga faktiskt kan lite engelska och kan svara en är ovanlig succé. Och att motivera sjukt busy människor att göra rum i schemat för en menlös liten svensk, det är ju svårt överallt... Så jag är så glad så glad!

I övrigt inte på topp efter gårdagens sjöslag på karaokeklubb med Martin och hans kompis Hampus som är i stan på visit. Sitter i Hello Kitty-mjukisdressen med risigt dagen efter-tuperat hår och vräker svensk lösgodis som mamma skickat. Men nu är det dags att ta mig samman och följa med den äkta hälften på skoshopping. Vet det låter sjukt bortskämt och att många skulle offra sin mamma för att vara i mina skor, men jag hatar verkligen lördagar i Shibuya och vill tusen gånger hellre stanna hemma, käka godis och se Gossip Girl...

4 kommentarer:

Rim sa...

Whaaaa, aviiis! Bra jobbat! Får vi läsa nåt i bloggen om det sen?

DJ sa...

coolt men kolla in mina coola foton med

www.djingen.blogspot.com

Maria sa...

Jaaa, det blir rapport i bloggen!!! Rim, tittade på din blogg och såg att du fått jobb på H&M Tokyo - DET är jag grymt sotis på!! Grattis!! Dyker det upp några lediga poster får du hinta till mig ;)

Och DJingen, jättefina bilder! Är det du som plåtat barnen i Himalaya? Och söta bilder på flickvännen!!

Vomitscream sa...

Jag var bara tvungen att lägga näsan i blöt och säga att bibeln har fler än en författare. :)