måndag 25 februari 2008

Tomt i postlådan

Har jag blivit en pest man inte vill kommunicera tillbaka med de senaste dagarna eller har halva Sverige åkt till fjällen och glömt programmera autoreply? Eller har mitt Entourage klappat samman? Jag trycker "skicka och ta emot"-knappen hela tiden, men inget trillar in... Förutom friend requests från Facebook. Är så förbannat trött på alla käcka som man aldrig träffat eller haft en gemensam nämnare med som vill bli kompisar. Herregud, man hinner ju inte ens med att hålla sina live-kompisar ajour! FB börjar bli lite av en stressfaktor, och inte vågar man lägga upp bilder heller eftersom de då visst ägs av FB. Det är ju helt skruvat! Det är ju mina semesterbilder för satan!

Nu ska jag ringa min baby i Frankrike och säga puss och godnatt och saknar så hjärtat brister och kom hem snart, sedan dyka ner i fleecedräkten och läsa Doris Lessing.

För övrigt, filmen PS I Love You var en av tidernas värsta bokadaptioner. Boken var inte kanon, men söt och lite rörande, men filmen behöll inget av den värmen. Bara att ta handlingen bort från Irland och in i USA - det bästa med boken var ju just de irländska jargongerna och att man mös lite med de småtokiga karaktärerna. Så inga biobiljettscash på den, ok?

God natt!

3 kommentarer:

ebba sa...

Stackars liten. Vi är här, och om det är någon tröst så får inte jag heller några mail...

Linda sa...

Och inte jag heller - förutom av dig, men det gör mig glad! Kram!

Vomitscream sa...

Jag lider med dig. Förstår mig inte på folk som vill bli "vänner" bara för att man vet vem personen är. Det hela är lite konstigt, haha.