tisdag 5 februari 2008

Who's that girl?




Inte så lite 80-tal är kombon kort volangkjol/ballerinakjol och skinnpaj. Skulle någon inte greppa det har jag slängt på Debbie-tischan för att vara på säkra sidan.
Den lilla kjolen införskaffades igår på Parco-varuhuset i Shibuya, på butiken Heather, som plåster på såren efter en misslyckad pluggdag som inbegrepp alldeles för många Starbuck's-lattes och i bordet slammade pennor.
I Tokyo är den lilla lilla volangkjolen överallt, oftast i sällskap med bikerboots och trånga skinnjackor. Vet dock inte om mina skandinaviska stockar ger plagget samma rättvisa som japanska tändstickeben - vissa tjejer har lår som jag hade kunnat nå runt med tummen och pekfingret - men det gör inget. Jag är glad i min volangis, punkt slut.

Nu, tåg till skabbskolan och skabb-Korea Town och plugga stimulerande verbböjningar och kanjitecken inför nästa veckas midtermprov.

Inga kommentarer: