torsdag 15 januari 2009

2009 börjar bra ♥


Året börjar lovande. Sedan jag kom tillbaka till Tokyo har följande hänt:

* Jag ska bli modepratare i Tokyos största radioshow på engelska
På lunchen på café J's häromdagen satt två amerikanska karlar på bordet bredvid och spelade in radio. Efteråt kom den ena, en rejält mustig svart kille med midjelånga dreads fram till mig. "Thanks for ruining our show with your slurping och slamming!", bullrade han och jag blev alldeles stirrig. Det ska ju vara jag att lyckas sabba en hel radioshow med min blotta närvaro... När jag bockat och onooo:at mig lite började han asgarva. "I'm just kiddin' you. My name is Kaleb, how are you doin'?".
Hans kollega joinade in och vi började snacka och det var totalt gemyt. Jag berättade att jag är mode- och lifestylejournalist och de frågade om jag kan tänka mig att komma in och prata mode på deras radioshow, podcasten Metpod, Tokyos största engelskpråkiga podcast. Det ena ledde till det andra, och då och då ska jag damma av min english och babbla trender. Första inspelningen är på tisdag. Så klart kommer alla länkar hamna här i bloggen! Om jag inte gör bort mig fatalt that is...

* Jag ska gå med i Foreign Correspondent's Club Japan
De flesta Asien-korrar är gamla murvlar som fortfarande helst skriver sina artiklar på skrivmaskin och som minns Tokyo från den tiden då det precis blivit sönderbombad av jänkarna. Typ. Och alla är de med i den anrika klubben för utländska korrar, FCCJ. Det är snart jag också, trots att jag är hemskt okonventionell med min flickighet, fluffighet och ringa ålder (i jämförelse). Det vilar inte så lite old school-romantik över korreklubben och jag känner mig, med risk att låta pompös, ärad att bli välkomnad in i sällskapet. När kommitén väl godkänt mig (ja visst för tusan, detta är hardcore) får jag som medlem tillgång till en massa bra kontakter, kontor i deras byggnad i Ginza, bibliotek, hjälp med tolkar, inbjudningar till presskonferenser och pressresor och annat fint.

* Skokartongen ska visas upp i An An Magazine
Vårt lilla hem ska vara med i ett inredningsreportage i japanska modetidningen An An. Nästa vecka brakar ett team om fyra pers in i lyan för plåtande och intervjuande. Jag känner mig som en stolt mamma. Vår lilla hem! I TIDNINGEN!

* Jag har startat WEBSHOP - bookmarka tokyoloveshop.blogspot.com

* PAUSE.SE har bytt färg på loggan. Från svart till rosa. Och jag GILLAR vad jag ser!


Här ska vi vara med!

På minuskontot finns dock:
* Fick brev från CSN igår. Nuff said.
* Kan fortfarande inte knäppa jeansen.
* Mitt bokkontrakt strular
* Jag har fått tio finnar runt munnen. VUXENACNE?!?!

Inga kommentarer: