måndag 19 januari 2009

Monntag ist mein biker-tag


Nu är jag ute på Tokyos gator och trendspanar inför morgondagens moderapport på METPOD - Tokyos största podcast på engelska. Det är snowwashed pastelljeans, neonrosa pumps, hippiechic folklore, volangminikjolar, gubbhattar och chockfärgade wayfarers precis överallt. Tror nog man kommer bli glad av vårens mode. Jag tycker det är dags för japanerna att släppa sin "natural & relax"-stil nu, som regerat ett par år med jordnära färger, slitstarka material och oversizade volymer. Nihonjin - you look ichiban no kakkoi to kawaii in strong, kooky colour, to omoimasu!
Jag återkommer lite senare med en tokyoitisk trendrapport här på bloggisen!

Själv njuter jag av solskenet i liten skinnjacka och shorts:

Avklippta jeansshorts - SOLberry
Tischa - "All night long" från UT Harajuku
Skinnjacka - Zara
MC-boots - Din Sko


Nu - dagens första KAFFE och penna ihop mitt livs första moderapport i japansk radio.

Inga kommentarer: