tisdag 13 januari 2009

Just det - jag och det nya sunda livet...

Detoxandet går väl så där medel. Torsdagskvällen blev det en kartong frozen yoghurt till middag, och därifrån var det bara nerförsbacke helgen lång. Inte superdåligt, men knappast någon godis- eller vinfri weekend kan jag skylta med. Fast vill jag det?? Näe...

Men nu är jag på spåret igen, halleluja! De två senaste dagarna har icke en hallonskalle eller turkisk peppar äntrat min mun. Häng med!

MARIAS MENY MÅNDAG
Frulle: Müsli med russin, solrosfrön och nötter
Förmiddag: Stor latte med fettfri mjölk
Lunch: Lunch med BeatsA Cave. Donburi, alltså het gryta med ris blandat med annat gojs, med multigrainris, räkor, vårlök och koriander. Två glas Diet Coke.
Eftermiddag: Frozen youghurt på Dazzle Berry i Shinjuku - "cute size", dvs liten, med färska blåbär och hallon
Middag: En Lärabar (frukt- och nötkaka, mycket hälsosamt!

MARIAS MENY TISDAG
Frulle:
Müsli med nötter, torkad frukt och solrosfrön
Lunch: Åt på pressklubben - stor bit ångkokt lax med grönsaker. Lite grov baguette. Kaffe.
Eftermiddag: En Lärabar. Några mungbönechips. Ett glas rödvin.
Middag: Tisdagsromantik med Beats på Rainbow Roll Sushi i Azabu Juban (bilden). Sallad med halstrad tonfisk. Makirullar med konstig fisk marinerad i misoröra. Misosoppa. Två glas bubbelvin. Några busiga mentolcigaretter (svaga!).

Gymping:
Lite promenixer, men superkallt så inte så långa som vanligt. Men garderobsrensning bränner också kalorier så det så!

Betyg: Vin är väl inte så superrensande, men vill man vara på tisdagsromantik utan vino? Neej!
I övrigt hemskt nöjd med all fisk - kalas med fet fisk för fettförbränningen och huden. I müsli finns superfoods som frön, havregryn och nötter, proppade med nyttigheter. Samma sak med Lärabar. Lite för lite frukt och grönt dock - skulle kunna klämma in ett äpple eller två om dagen.
Men mest nöjd är jag att det går att light-vårstäda kroppen SAMTIDIGT som man lever livet med luncher och romantiska middagar.

Om en vecka ska jeansen testköras... Kommer jag kunna knäppa eller blir det till att fortsätta med gummibandet? Fortsättning följer...

Inga kommentarer: