tisdag 6 januari 2009

Storstädning hos beautyjunkien ♥


Jag trodde aldrig att JAG av alla skulle säga detta, men en flicka KAN faktiskt ha för mycket smink. Åtminstone sånt som bara ligger och dammar och inte blivit använt sedan 2005... Jag har SKOKARTONGER med smink som jag aldrig använder. Förutom kompisar som är makeupartister så vet jag nog ingen som har så mycket skönhetsproddisar som jag. Dels är jag ju slav under min nästan tvångsmässiga shopoholism, dels får jag i jobbet mängder av prover. Jag älskar varenda liten nagellacksflaska och varenda dosa puder, men jag hinner inte använda allt och plötsligt blir det gammalt och känns ofrsächt och omodernt. "Tingen tynger" som mamma brukar säga. I alla fall tingen som inte riktigt hittat en plats i ens vardag. Så nu har jag gjort det enda rätta och haft storstädning i gömmorna. Påsar med spruckna ögonskuggor, glittriga puder som inte klär mig, neonnagellack, igentorkade lipplumpers (var svårt beroende av plumpers 2005-06), snuskiga borstar, för mörka bronzingpuder och flagande mascaror har burits ner till soprummet och de grejer jag valt att behålla har torkats av, fräschats upp och sorterats. Vilken känsla! Känner mig som en ny människa. Och det bästa av allt - nu är det fritt fram att bunkra upp med vårens inkommande goodisar UTAN dåligt samvete och en känsla av vulgär överkonsumtion. Heja heja!

Inga kommentarer: