torsdag 22 januari 2009

Beats bil 4 år hurra hurra!

Idag är en stor dag för Kuliss Beats. Hans bil, locally known as MONSTRET, firar nämligen 4-årsjubileum i Beats ägo. Monstret står i garaget i Sverige, men vi minns honom genom en serie bilder. Beats ska fira med en god portion Taco Rice på lunchen.

Kuriosa om Monstret:
* Den klassas inte som BIL, utan LIMOUSINE (det är något med motorn eller kubik eller något sånt)
* Den har medverkat i en Timbuktu-video. Eller snarare, Beats körde iskallt RAKT IGENOM inspelningsplatsen i Malmö med jag, Maja och Christian låg och dog på golvet.
* Jag har aldrig kört den.
* Den var en av de första grejer Beats nämnde för mig när han raggade upp mig. Han meddelade att han har stor BMW och stor lägenhet och lutade sig sen tillbaka och väntade på att få napp. Älskling, VET du inte vilka signaler det skickar ut? Det är ett mirakel att det hela faktiskt ledde till giftemål.
* Beats dröm är att få in den i Pimp my Ride.
* Den bodde ett halvår i min farmor och farfars garage på grund av platsbrist i vårt garage. Farmor har väldigt väldigt svårt med minnet. Men bilen minns hon. Och den trevliga pojken som kom dit regelbundet och tittade till den (och samtidigt gjorde ett handtag i farmor och farfars trädgård).
* Första gången Beats kläckte DE TRE MAGISKA ORDEN var under en tur på Österlen. Monstret var vårt enda vittne.

Jämte mig är detta min mans stora kärlek. Låt oss tillsammans hurra:
LÄNGE LEVE MONSTRET! DEN LEVE -HURRA HURRA HURRA!

(Och förlåt Timbuk och teamet - vi försökte stoppa honom, men han skulle fram JUST på Ängelholmsgatan...)

Inga kommentarer: