onsdag 28 januari 2009

Lite fladder till fladdermaja ♥

Provade denna pärla på makalösa FREE'S SHOP Meiji Dori - en av Tokyos roligaste selectshops. Den skulle sitta som en keps under nya skinnjackan (som jag fått meddelat att Jennifer Aniston också har!). Men jag måste, MÅSTE, hålla mig i skinnet. Jag får inte köpa förrän jag har fakturerat minst tre jobb. Deal or no deal?

Om någon vill veta vad jag pysslar med så här i realtid så kanjag meddela att jag sitter på mitt favoritveggoställe, Brown Rice Café i Aoyama. Jag har precis tryckt grillad tempeh med brunris och misogegga inrullat i salladsblad och är dömätt. I övermorgon har jag deadline på ett mingelreportage jag gjorde i helgen för en japansk tidning, men jobbet haltar lite idag tycker jag. Jag tror att tisdagsromantikens rödvin spökar lite. Helst skulle jag vilja faxa hem mig direkt till soffan, rakt in under filten och med en jättepåse svenskt godis. Istället ska jag ringa Japans kommunistparti med några frågor till ett reportage. Aaaaaah, vad det är GLAMMIGT nästan jämt när man är journalist i Tokyo!

Luvvluvv ♥

Inga kommentarer: