onsdag 28 januari 2009

5 beautyfavoriter på min drugstore ♥

Nu har jag varit inne på min lokala drugstore här på Sakuragaoka och botaniserat. Jag vill testa allt allt allt, och vetskapen att jag aldrig kommer hinna det får mig att nästan gråta av frustration.

Särskilt fem produkter fångade mitt intresse idag.


1. LIP FITNESS - Gymping för ansiktet är viktiga grejer i Japan. För en spänstig mun finns flera träningsredskap, bland annat denna Lip Fitness-skena "for your beautiful charming face".


2. PALTY - Hårfärg för Shibuya's gyaru-babes - Kanske skulle den heta "Party", men så blev det lite fel i den japanska engelskfabriken? Nåja, det spelar inget roll. Peppad blir man i alla fall att färga håret med det som döljs i de rosa, strassglittrande paketen. Fast vi västerlänningar ska akta oss för hårprodukter gjorda för asiatiskt hår - det är alldeles för starkt för våra ungefär fem gånger tunnare strån.


3. DETOCRUSH - Krämer, badsalt och oljor som ökar temperaturen i kroppen och bränner bort fett och celluliter fortsätter sitt segertåg i de japanska badrumskabinetten. Detocrush är en gel med peelingpärlor som smörjs på magen i duschen. Personligen har jag bara dåliga erfarenheter av heat-produkter - det känns som att huden ska flås av - men trots det blir jag lockad.

4. EYELASH CURLKEEPER - En liten spray som duschas på fransböjaren för att få hållbar effekt. Någon som har testat?



5. CELEBLOUS GELINA CHEEK -
Det här är nog inte alls från LA, men visst förstärker det den glammiga imagen. Skimrande rogue som fått lovord på flera skönhetssidor. Puffen i fuskleopard är galet tacky, men sånt gillar ju jag. Och namnet på nyansen, Honey Toast, får ju en att sukta!

Inga kommentarer: