tisdag 13 januari 2009

Recessionista på rea - bara LITE läder ♥

Igår stormade jag och Beats rean på ISETAN i Shinjuku, Tokyos motsvarighet till Harvey Nic's eller Barney's. Jag skojar inte med er nu, men där var så mycket fint att jag GRÄT för att jag inte kunde köpa allt det fina trots att det var halva priset på en massa ljuvliga väskor, klackar, klänningar... Återigen - bli icke journalister om ni vill vältra er i lyx, ungdomar! De flesta av oss stannar just vid att SKRIVA om alla lockelser, och kanske få klämma på dem under någon plåtning.

I alla fall, helt lottlös blev jag inte. Tvärtom. Ett megapiffigt läderarmband från Givenchy blev mitt. Runt hörnet från Isetan ligger en fantastisk liten vintagebutik som heter Space, och där i ett skåp låg denna lilla pärla. Prislapp: cirka 300 pix. Det är megalyx till minipris det! Jag må gå miste om Miu Miu-väskor och kraftigt nersatta Louboutins, men synd om mig så jag måste gråta är det INTE.

Inga kommentarer: