onsdag 14 januari 2009

Ännu mer denim från SOLBERRY♥


Jag gillar verkligen att shoppa jeans här i Japan. Storlekarna här passar min lilla pojkflicksfigur perfekt. Jeansen smiter för en gångs skull åt riktigt om höfterna och låren, och utbudet för oss som inte är särskilt timglasformade är suveränt. Hemma får jag jämt kompromissa - antingen för tight i midjan eller för säckigt om rumpa och lår.

Ett ställe jag gärna provar jeans på är japanska Solberry's butik på Cat Street mellan Shibuya och Harajuku (finns också i Shibuya på bland annat OIOI Jam och Shibuya 109). De har urfina stupisar i alla färger och tvättar man kan tänka sig - stentvätt, rosa, limegrönt, urtvättat, klassiskt mörklblå och så vidare i en mindre evighet. Och byxorna sitter som en keps på den lite nättare rumpan. Jeansen är också perfekt långa även för en långben som jag på nästa 1.70. De är låga i midjan och väldigt smickrande.

Jag gick in för att kika lite på deras rea härom dagen, och kom ut med ett par riktigt trevliga avklippta jeansshorts. Kostade inte ens 300 kronor och är perfekt slitna och mjuka. Idag inviger jag dem till vit tisch, svart änkesjal i spets från Zara, svarta tights och svarta boots.

Boygirlies of Tokyo - take note!

Inga kommentarer: