tisdag 1 juli 2008

Anledningen till att jag vill kunna japanska - SPUR



Varje gång jag ser SPUR i tidningshyllan FÖRBANNAR jag dagen jag gav upp på japanskan. Antagligen skulle det ändå dröja tio år innan jag framgångsrikt skulle lyckas läsa ett helt nummer, men ändåååå! Den verkar så underbar, rolig, inspirerande.

Innan ville jag kunna japanska för att slippa dra in en tolk i leken varje gång det ska bokas intervju/intervjuas/researchas etc. Nu är det för att JAG VILL LÄSA SPUR!!! Bilder säger mer än tusen ord, men sen kommer den satans kanjin och pajar ALLT.

4 kommentarer:

Skrotet sa...

Du skulle byta med mig då, helt ointresserad av vad som står i SPUR men med ganska hyggliga kanjikunskaper och även en japansk sambo som älskar blaskan.

Maria sa...

Jaaaa, byta bitte!! Igen blaska - fiiiin :)

Anonym sa...

Är det bara jag, eller är omslagstjejen skrämmande lik Howlin Pelle från The Hives?

Maria sa...

Haha, Agyness och Pella - jo, faktiskt!