tisdag 15 juli 2008

Hal Ikeda - ännu en illustratör att bli kär i!





Jag är inne i en period där jag verkligen sörjer att jag inte kan teckna. Tänk vad kul att kunna göra så här fina alster! Livet skulle vara ännu roligare.
Hal Ikeda illustrerar under namnet Halnote, och just nu vill jag tapetsera hela huset med alla sassy damer!

Ikeda frilansar för tidningar som Esquire, ViVi och Marie Claire, har illustrerat en rad böcker och gör artwork för reklam och musikbranschen.

Nej, nu är det dags att kliva upp - klockan är halv nio och det är hög tid att starta dagen. Snark...

2 kommentarer:

August sa...

Det finns något som jag tror är värre än att inte kunna teckna, och det är att kunna teckna men inte ha fantasin till att komma på supersnygga saker som de här...
Störtgillar tjejen med hörlurarna.

Maria sa...

Haha, sant! Själv har jag varken talang, fantasi eller idéer. Det sägs ju att man antingen är text eller bild - tyvärr är man väl en fyrkantig texttyp.. :)