måndag 14 juli 2008

Jag blir galen på Beats teknikpark!

Jag och Christoffer, aka Beats, bor i en skokartong i centrala Tokyo. I denna skokartong har Beats byggt upp en mycket ambitiös TEKNIKPARK (även kallad MEDIAPARKEN). All teknik i vår minimala bostad är hopkopplad och för mig som inte är ingenjör mgeakomplicerad.

Kom nyss hem, tog fram ett paket glass och sjönk ner i soffan för lite Top Model. Men vad händer - jag råkar få igång hans Playstation 3 och nu är det spelet BURNOUT PARADISE på högsta volym och jag kan inte stänga av helvetet.

Ladies - stoppa teknikparken i tid! De blir till MONSTER. Just nu gråtfärdig av stress och vill typ koppla sönder detta kraftverk till hem. Kom hem nuuuuuuuu och stäng av din maskin älskling!!!! Annars blir det ingen kvällsmat!

5 kommentarer:

Make Me Up sa...

jisses vad jag känner igen mig! När Sambo har varit i farten å ändrat och dolat med sina "leksaker" får jag inte ens igång tvn! =) Vi kanske borde starta ett forum för teknikkorkade tjejer så vi kan lära oss hur allt hänger ihop istället för att behöva be om hjälp =) Kram /Linn

Maria sa...

Haha - jag vet! Inte ens teven får man igång. Saknar tiden med hederlig VHS!
Krams Maria :)

Linda sa...

Och du, vi ska inte börja med Andreas. Jag vet inte hur många samtal (läs: nästan gräl) vi haft om att jag tycker att all hans teknik är FUL och INTE INREDNING medan han tycker tvärtom, att hans hemmabiosystem, spelkonsoller och tjofaderitta-vad-fan-det-nu-är, är VACKERT och ska stå FRAMME så att man kan SE det i lägenheten... My God alltså. Men det är kanske priset jag får betala för att få lov att ha framme alla mina konstiga prylar som inte han gillar? :P

Anonym sa...

Vart i centrala Tokyo bor du? Vilka områden rekomenderar du? Jag funderar på Ikebukuro för att ha hyfsat nära till jobbet.

Anonym sa...

You said it Girl!
:D Man blir ju tokig för mindre, men d e bara å försöka hänga me i deras mediapryl orgie Haha faktiskt ganska kul och praktiskt när man väl fattar nått
Hihii
Ja hörde just Japan prog. på P3
Jo sommaren ska firas i Sverige!
Min vän Lily for hem till Tokyo & värmen i dag, era stackare