måndag 7 juli 2008

Stoltaste systern till världens superbror!


Min lillelillebror Philip, aka Flärpen, är ett geni. På riktigt.

Igår fick Philip sina betyg efter studenten från International Baccalaureate-programmet. Han kammade hem 45 poäng + A på båda examensuppsatserna. På icke-IB-språk betyder det FULL POTT PÅ ALLT! Vartenda ämne, varenda extraaktivitet, varenda liten aspekt av gymnasiet... Så coolt att jag nästan svimmar (pappa svimmade å egen utsago till en aning när beskedet lös mot dem på datorskärmen).

Så i sommar ska jag beskåda min andra bror stiga upp i talarstolen och göra skolans valedictorian speech (japp, på engelish och mycket collegefilmiskt!). Jonas, den lite större lillebrorn, gjorde det talet när han tog studenten 2002 (för er som kan terminologin så fick han ihop också overkligt bra 43 poäng), och då trodde jag att jag skulle spricka så rörd och stolt jag var. Och nu igen - tårarna kommer spruta!!

Du är fantastisk min finaste Filuren!!!!

VÄRLDENS STÖRSTA GRATTIS, FROM TOKYO WITH LOVE, TILL VÄRLDENS PANGBRORSA!

PS. Om några damer födda -89 och senare läser detta, håll koll på denna unga man! Full poäng i alla klasser – jag går in som garant (och så får ni mig som svägerska, bara det!!!)

4 kommentarer:

Anonym sa...

This topic have a tendency to become boring but with your creativeness its great.

ebba sa...

Kan man signa upp sig trots att man fyllt 30? ;)

Anonym sa...

Det där är riktigt imponerande... Att han orkade!

N sa...

Shit, precis tagit studenten själv. Nästan så man får lite ångest ;)
Verkligen impad på att han pallade.