onsdag 16 juli 2008

Martin Koos har hackat min blogg (nästan)!


Mycket besynnerligt var det...

Innan idag skrev jag en kommentar som svar på några kommentarer jag fått här på bloggen. När jag klickat "Publish" kommer det upp att MARTIN KOOS, alltså min kära vän här i Tokyo, publicerat kommentaren. Jag blev jättenervös och tänkte att nu jäklar spökar det i burken. VARFÖR kommer MINA kommentarer upp som MARTIN KOOS???

Efter mycket hysteri och hackerångest (dock ingen ångest att Martin själv skulle hackat bloggen, han är hygglig!) samt tankar på andar som tagit över datorn upptäckte jag att Martin var inloggad på min dator. Innan idag var vi på fika, och antagligen har han kollat sitt Google-konto när jag var på damrummet och sen inte loggat ut. Gudars vad skönt att upptäcka. Jag hade ju kunnat jaga runt på nätet hur länge som helst under alias Martin Koos.

"Martins" kommentar var för övrigt en respons på att några bloggläsare ville se foto på vår lägenhet:
"Haha, efter en städing kan vi kanske snacka :) Är en skokartong med lite Muji- och IKEA-tjafs mest!"

Mycket nervöst blev det.

SÅ - om någon hann se en dräpande kommentar om att det inte är städat hemma hos mig och Beats plus fantasilöst inrett så är det INTE Martin som skrivit, utan jag.

Nu sova, i morgon vinka av Beats som åker till Kina. Snyftigt - vi vet fortfarande inte när vi ses igen. Förhoppningsvis nästa vecka i Sverige.

Överst bild på hur fikan idag innan såg ut - islatte och data (och Martin Koos)!

Inga kommentarer: