onsdag 9 juli 2008

Onsdag afton hos familjen Beats


Jag och min äkta make sitter inklämda i vår Muji-soffa och kippar efter luft i fuktvärmen. Beats är i vanlig ordning i badshorts och wifebeater, och på teven är det skränig engelsk motorteve i form av TopGear. Jag sitter och skriver klart ett reportage som enligt uppgift ska in i DN KULTURLÖRDAG! Ni handlar väl..??!

På bordet framför oss står tusen tomma sushiboxar. Vi hämtade hem några lådor från sushiluckan nere på gatan och har mellan oss ätit tillräckligt mycket ris för att få GI-Fredrik Paulun att se demoner. Släng in ett par hundra gram hallonskallar på det och vi har aftonens middag.

Intervjun tidigare idag med Arashi Yanagawa, designern bakom John Lawrence Sullivan, gick fantastiskt. Vilken karl! Han gör inte bara killkläder som får en att gråta blod över att vara dam, han har dessutom varit Japanmästare i boxning fyra gånger, är sjukt spexig och så där nästan retligt inspirerande att man börjar ångra sitt eget, i jämförelse, grådaskiga dayjob. Både jag, assistent-Eri och fotograf-Said var mycket nöjda, och firade med sakurafrappucino på Starbucks.

Och nu sitter jag här och hamrar sönder tangenterna och Beats bilprogram är slut och han är krävande och frågar varannan sekund "Vad gööör du, vad skriver du, du skriver väl inte om TOPGEAR???". Fick veta bara för någon timma sedan att jag har deadline i morgon, och nu är det eld i baken, för i morgon klockan ett ska jag träffa MIHARA YASUHIRO - en av mina absoluta favoriter bland japanska designers. Eri ska vara med och tolka, och hon är alldeles darrig för Mihara-san är så beryktat SNYGG!

Såååå, inte blogga - arbeit arbeiten!

God natt från Tokyo med kärlek, och skriv upp att på LÖRDAG SKA DET INHANDLAS DAGENS NYHETER!

PS. Beats gick just in på Henrik Schyfferts blogg. Där finns Henriks hemmateckningar av knullsvanar och pungviner. Haha, älskar fortfarande Killinghumor...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tyckte också teckningarna var kul. men det var lite förvirrande att du skrev att de låg på Henrik Schyfferts blogg, när de faktiskt ligger på Killinggängets blogg på 1000apor.se ;)

Maria sa...

Aaah, sorry! Skyller på karln, det var han som förvirrade till det!!!

Anonym sa...

Hejhej, hittade din blogg för bara någon dag sedan, men går in här och läser varje dag nu! Jag drömmer om att någon gång också åka till Japan och bo där, åtminstone för ett tag.
Ha det bra! :)

Anonym sa...

Haha, topgear är så uselt! :P

Kanske du kan ge oss en hint om vad du skriver om?

Och förresten, hur många läser den här bloggen på ett ungefär? Du fascinerar ju med både japan och mode ;)