tisdag 1 juli 2008

Lyxhustru så satans heller!


"Lyxhustru" my xxx... Nu är det mycket kan jag lova - får snart byta titel på bloggen! Tusen gånger mer jobb än shopping och lata stunder på kaféer med senaste numret av Vogue som på the good old lyxhustrutimes... Från Fashion, Fest och Fenomen till Fascistdisciplin, Flit och Nio-till-Fem!
Fast det är bara roliga saker jag fifflar med - kanske kan man säga att jag är lyxknegare?

Är nog ärligt talat inte särskilt bra på att vara en riktig så kallad "medföljande fru" (på mitt visum står som bekant "DEPENDANT")- hatar att inte känna mig effektiv. Är kanske den kreativa världens enda människa med ruskigt behov av RUTINER. Utan rutin blir jag nervös. Har ju hela tiden jobbat sedan vi flyttade till Tokyo, men många gånger har det ändå varit lite fladdrigt med de älskade rutinerna. Men nu jäklar har vi rutiner, jag och Maccen!
Länge leve fliten och rutinen och känslan av KONTROLL!

Men aaaaaaaaaaaaaah vad jag är trötter nu, det har varit längsta dagen på länge (OCH skojigaste, ÖNSKAR jag kunde berätta vilken galenskap jag idag bevittnat i tjänsten...). Beats har ryckt i mig hela kvällen och undrat om jag är sur, men jag är bara så söööömnig. Passa på att jobba hårt medans ni är unga, ungdomar! Över 26-27 och man stagnerar mer och mer - bara GLÖM att vara arbetsför efter en alkoholtankad rummelnatt alternativt tio dagars övertid på raken. Kan inte fatta att jag är samma person som en gång i tiden gick direkt från nattklubben till jobbet (som servitris, men ändå. Torkade bort det falnade smnket med en tops, smetade på lite nytt och gick på jobb).

Nu mina vänner tar jag Beats i örat och loggar in i slafen för en niotimmars snark (och förhoppningsvis bjuder INTE maken på snark!).

Jag illustrerar med en bild där jag har ögonlock så tunga att man hade kunnat knyta dem likt en kravatt runt halsen!

God natt från Tokyo med kärlek!

Inga kommentarer: