söndag 13 juli 2008

"She's Good Lash" VS "She's Bad Lash" + andra godsaker från Heatherette för M.A.C


M.A.C är min eviga favorit i beautyboxen. Igår fick jag som sagt gå på M.A.C och plocka ut lite smink som min skamsne make fick bjussa på efter att han slarvat med tidschemat i fredags (hohohoho, slug var det ja!).

Det blev ny Studio Fix Fluid foundation i NC30 och matchande foundationpudret Studio Fix. Brukar ta NC25, men nu är det sommar och eventuellt får till och med den här blekisen några solkyssar (ganska otroligt dock, har varken anlag eller intresse för solbränna - man är väl porslinshysdyrkande tokyogirlie!).

MEN - det som fångade min uppmärksamhet mest var sminkkollektionen i samarbete Heatherette, NY-profilerna och clubkidlegendarerna Richie Rich och Traver Rains klädmärke. Kollektionen går i sann NY clubkid-anda - Studio 64-diskofärger, klubbkiddiga neonnyanser, 80-talsextravaganza och min favorit - Good girl VS Bad girl-lösfransarna!



Kollektionen är inte sprillans ny, men har missat att skriva om den innan (har varit så jädrans foukserad på Fafi och M.A.C.s samarbete i våras...).

Blev också förtjust och köpgalen över trioögonskuggorna i knallcerise boxar och de matta men färgstarka läppstiften. Hmm, taxfreeshopping på torsdag kanske??


1 kommentar:

Myriam sa...

älska mac! din blogg är bra dessutom: )
x