onsdag 16 juli 2008

Goa gubbar jag hänger med på dagarna!


Senaste tiden har jag porträtterat vad som känns hela herrmode-Tokyo, och nu kan det bekräftas att ALLA (8/8) är fantastiska små människor och sprakande personligheter som jag känner mig lycklig över att ha fått möta. Inte en enda har tjurat, stressat, varit halvhjärtad, fnysit åt triviala frågor, varit tråkig, ointresserad eller divat sig. Är kär i hela bunten! Vilket roligt jobb jag har (men ni ska veta att jag har roddat med logistiken kring de här porträtten i 1,5 månad, så ingen dans på rosor kan jag lova...).

Idag träffade jag modeskaparen Masatomo, eller Rynshu som han kallar sig idag (fast märket heter fortfarande Masatomo, precis som alltid!). En och en halv timme i hans lilla ateljé fick jag, och detta var inte ytligheternas man kan jag lova. Jäklars svårt att hänga med ibland, men attans intressant (flera gånger TECKNADE han sina tankegångar för mig för de var för svåra att uttrycka med ord). Ni kommer så klart kunna läsa om alla dessa klädeskreatörer och nutidsskildrare jag träffat längre fram - men mer om det sen! På bilden överst ser ni Rynshu. Mycket poppig karl i myggjagare och skinnpaj (tror han är 55).

Nuuu sova. Som vanligt ångest att försova mig när det ska resas. Mannen min är som bekant i Beijing så måste lita på att vakna av egen verkstad (och att min mobilklocka inte knasar).

God natt, från Tokyo med kärlek!

2 kommentarer:

Rim sa...

Hörrdu bruden. Fan, vad duktig du är!

Och plus för ämnet. Japanskt herrmode är bland det mest intressanta som finns.

När/var får man läsa?

Make Me Up sa...

välkommen hem till sverige =)