måndag 28 juli 2008

Och i Malmö råder det bloggtorka...


Alltså - dilemma dilemma! Eftersom detta är en TOKYOBLOGG känns det så konstigt att skriva rapporter från sommarsemestern i Sverige. Min lilla blogg får inte rätt näring här. Den behöver Harajuku, Starbucks islatte, Shibuya-gals, mangafetischer och Tokyos vansinneskultur för att blomstra. Malmö har många kvaliteter, men att inspirera en Tokyoblogg är inte en av dem. Håll ut till 31 augusti om ni vill ha Tokyo!

Näring får däremot jag - har inte gjort mycket annat än ätit, lagat mat, ätit, handlat mat på ICA Maxi, ätit, shoppat upp ICA Maxis godislager, ätit, sett på när mamma lagar mat och ätit lite till sedan jag landade i mammas lägenhet. Vågen svajar vilt mellan 53 och 55 kilo, men vad gör det - det är ju SEMESTER och jag är gift och behöver inte flasha någon trimmad torso på stranden. Idag var jag och Soffan BO-01 (Malmös svar på Nikki Beach), och bäddade upp bakom en kulle för maxad anonymitet. Det har alltid varit min värsta, att träffa ytliga bekanta iförd enbart bikini och utan mitt skyddande visir av makeup.

I torsdags kom min älskling hem från Beijing, och vi hijackade mammas sovrum och flyttade in mojjan i gästrummet. Här en snapshot från Beats sida sängen.


Det är nåt som inte stämmer... I tidningshögen med Café, Auto Motor & Sport och diverse cykeltidningar ståtar en ICA BUFFÉ ur mammas tidningshylla. Vad innebär detta - har Beats planer på att ta steget in bland grytorna? Detta är den moderna mannen mina vänner - bilar och buffé!

Nu ska jag och den moderna mannen ut på promenad och köpa glass så jag inte sviker min svällande trend. Ironiskt nog har Beats envisats med att kalla mig "lilla vännen" alternativt "lilla skatten" sedan ankomsten. En vän till mig hade en affär en gång med en av Sveriges mest kända manliga skådisar och sexsymboler (hmmmm, vem kan det vara??), och hon säger att han hela tiden kallade henne för "sin lilla vän", så jag kan inte sluta tänka på det.

Överst ser ni för övrigt Beats lilla vän i K by Karl Lagerfeld-shorts (70% rea på Spirit!), tischa från Urban Outfitters och brillor från Dior. Det var dagens beach-outfit!

1 kommentar:

Anonym sa...

Den moderna mannen är en person med hjärtat på rätta stället.