tisdag 29 juli 2008

Lugnet före stormen - sommarbenen kvaddade


Ännu en gång har Maria Ahlgren brakat på cykeln. Tidigare har tänderna trillat ur (med följd att en tandblekning måste kompletteras med byte av porslinstand och därmed är en ekonomisk omöjlighet) – idag var det bara benen som pyntades med blåmärken och skrapsår. Och jag var inte ens i FART, utan stod still på ett övergångsställe och bara välte.
– Hoho älskling, du borde inte få färdas på två hjul, hojtade Beats, och kanske har han rätt. Det har alltid varit problem med min motorik.

Efter raset (mitt utanför Malmö Central) blev dagen i alla mycket trevlig. Först lunch med mina gamla kollegor på min favoritjapan i Malmö, Maguro på Östra Förstadsgatan (älskar det tveksamt döpta "Hälsomålet" med marinerade alger, shitake, edamamebönor och misosoppa - bättre än i Japan!). Sen skriva reportage på café tills Helena kom och det kändes roligare att fika. Shoppade bälte på Monki och nya ballerina på Din Sko, sen traskade jag och Beats hem till vårt nya näste hemma hos mamma och crashade med varsin data.

I afton vin med min gamla layoutdarling JennyMöllan! Ah, sommar i Malmö, inte dåligt!


1 kommentar:

\ /-]\[E$@ sa...

Känn dig inte ensam :p Jag ramlade när jag cyklade över övergångstället en gång. och så plums! attarckerar cykel mig :S Så klart blev det rött ljus och då började, måånga bilar tuta på mig när jag låg där och försökte ta ifrån mig cykeln :P hahaha..