tisdag 15 juli 2008

Rensning av avlopp - ångest ångest!


En jäkligt äcklig bieffekt av att ha långt hår som fäller som en hund är att avloppet kloggar igen på regelbunden basis. Har precis rensat duschen och badkaret och nu, min vänner, kan jag lova er att det inte luktar mumma här i Park Axis! Är kräkfärdig, är liksom doft av ruttna ägg. Inte heller roligt att dra fram en hel glamourperuk - fortsätter jag att fälla i den här takten kommer jag vara skallig innan 30!

På tal om hår, idag ska jag till frissan. Som vanligt ångest över att det ska bli fel, blir ju alltid för kort/uttunnat/tantigt/Friends-nittiotal/etc. Fick ingen tid hos min bäste Tokyoklippare Taichi, utan ska gå på en annan salong "med erfarenhet av europeiskt hår". Håll tumme!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej.
otroligt roligt blogg till att börja med :)
kan man få se hur ni bor?

kram michelle.

Anonym sa...

Ja, agreed! Visa lite mer bilder än skrivbordet :)

Make Me Up sa...

jag tycker man ska få ha lite privatliv, hemmet är något jag inte skulle vilja visa i en blogg.

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Maria sa...

Haha, efter en städning kanske vi kan snacka :)
Är en skokartong med lite Muji- och IKEA-tjafs.
Kram på er!

August sa...

Haha, jag fäller också en hima massa hår. Är precis i färd med av borsta av min sovrumsmatta. Det är synd att perukmakare inte köper färgat hår... Annars hade jag varit rik.

Lycka till med frisörbesöket! :3