tisdag 14 oktober 2008

Comme des Garçons HQ i Tokyo ♥



Här inne händer det mina vänner! I detta ganska slätstrukna bygge i flotta Aoyama härskar överprästinnan Rei Kawakubo med järnhand och den kommersiella modevärldens kanske mest konceptuella kollektioner kommer till liv.
För de flesta journalister är dörrarna in hit låsta. Då får man göra som jag - hänga utanför på Kottou Dori och paparazzi-fota!

En japansk tjej jag känner jobbar som designer på CdG. Innan assade hon Vivienne Westwood. Det är inga dåliga tanter hon hänger med, den här tjejen! Jag är så impad av att hon klarat hålla sig samlad under dessa jobbintervjuer - TÄNK att ha den beryktat svåra och principfasta Rei Kawakubo eller legenden Vivienne på andra sidan skrivbordet - jag hade kräkts av nerver! Och kissat SAMTIDIGT.

Den här kappan hoppas i alla fall jag kunna snatcha när kollektionen når H&Ms nya butik i Harajuku. Mycket av det andra är för svårt för liten jag.

Inga kommentarer: