onsdag 29 oktober 2008

Karaoke och sömngång. Story of my life.

Karaoke och sömngång. Story of my life
Igår klämde jag in båda två.

Vaknar i morse och märker att min kudde är borta. Tänker inte så mycket på det utan snor en av Beats och somnar om. Beats går sen upp och gör sig i ordning, och kommer förvånad in i sovrummet med den förrymda kudden. "Varför har du lagt kudden i vasken?" undrar han. Ja, det kan man verkligen undra. Kanske fanns det inte plats i TVÄTTKORGEN, mitt vanliga favoritutflyktsmål när jag går i sömnen.
Är jag sinnessjuk? På riktigt. Är så satans trött på att vakna upp och upptäcka att jag varit uppe och donat på natten. Jag blir av med saker (som sedan ALLTID hittas i tvättkorgen), jag lägger mig under byrån och sover, jag hämtar in saker till rummet (gärna toarullar), jag bäddar upp på soffan och fan vet allt. Stackars Beats som jämt får ut i lägenheten och hämta in mig. Men jag säger som alltid, så länge jag inte går ut ur lägenheten är jag ganska nöjd. Det kunde varit värre. Istället för att vandra med olika saker till tvättkorgen hade jag kunnat gå ner till postfacket i lobbyn. Eller till 24-timmarsbutiken i huset bredvid med leveranser. Ja jösses, that will be the day...

Inga kommentarer: