torsdag 23 oktober 2008

Kvällen som kom av sig (självömk)

Allt blev lite päronformat i afton, som en engelskman skulle sagt. Eller kanske ännu hellre, det gick "med tuttarna upp".
Skulle gått på kalas, men allt blev för sent och fel och jag fick inte tag på någon på hundra år och tappade peppet och ja... ni vet hur det kan bli. Man är som en sufflé som bara säckar samman efter en viss punkt. Så har istället kört Top Model-maraton, krängt två bunkar chokladglass och pillat av all fibermascara samt vad som känns som halva fransraden.

Har haft en lite orolig vecka. Det finns lite väl många frågetecken i mitt liv just nu för att jag ska känna mig lugn, kontrollfreak som jag är. En viktig bit av mitt öde, i alla fall jobbmässigt, ligger i någon annans händer, och jag kan inte påverka ett dugg och det tär och skär. Det är ju oftast så det funkar med JOBB och VUXENSAKER, men nu känns det mer på liv och död än på länge. Det är en grej som är så himla livsviktig för mig och så jongleras det runt runt runt bland okända människor och är nya bud varje dag och det gör mig tossig. Jag är en fyrkant - jag vill veta var jag har saker. Ställ skåpet där skåpet ska stå hojtar jag! Funderar SERIÖST på att gå till ett medium som kan säga mig var den här grejen kommer landa, för jag KLARAR inte ovissheten mycket längre (kan dröja till årsskiftet, mara mara!).

Sorry David för avhoppet, hoppas det blev ett sjöslag. Många sayonara-kramar från mig och Beats! Ganbatte ne!

Nu försöka sova. Kommer säkert gå asbra. Antingen blir det väl vaknatt till ljudet av skrålande japaner och brunstiga jättekråkor, eller en skön nattlig promenad i pyjamasen ut i Shibuya-natten. Berättade jag förresten om senaste sömngången? Denna är ny - hade lagt mig raklång på magen på golvet i vårt rummet med huvudet UNDER BYRÅN. Beats plockade upp mig som så många gånger förr. Tycker genuint synd om den mannen. Vilka nattliga spektakel han måste uthärda... På morgonen var mina pyjamasbyxor borta - ÄNNU en gång har jag varit uppe och prydligt vikt samman pyjamasen och lagt i tvättkorgen. Denna attraktion till tvättkorgen, begriper det INTE! Finns ingen attraktion i vaket tillstånd... Antingen går jag till tvättkorgen och lägger tvätt, eller hämtar jag in toarullar och parkerar på nattygsbordet. Det MÅSTE vara någon häst som INTE är i hagen alltså...

Nightynighty!

Inga kommentarer: