fredag 31 oktober 2008

Present från Shu Uemura pour moi ♥



Igår hade jag möte med SHU UEMURA, ett av mina all-time-favoritmärken när det kommer till skönhet. Började använda deras ögonskuggor och rogue när jag flyttade till London -98, och sedan dess är jag hooked. Fast idag är det hudvården jag är mest impad av.

Igår träffade jag tjejerna på Shu Uemura för att prata om hur vi kan samarbeta kring min bok, och pratade lite om andra eventuella projekt också. Innan jag gick fick jag en påse med lite goodies - två bruna skuggor, lipgloss i härlig brunrosa, läppstift och en jätteflaska Cleansing Oil. Jag vill VERKLIGEN VERKLIGEN rekommendera den här oljan (jajaja, vet jag har tjatat förr, men den är ljuvlig). Oljan löser upp olja från makeup och annat, så man ska inte vara rädd att tvätta med olja även om man har fet hy. Tvärtom är olja så snällt mot huden att den får bättre balans och kanske till och med blir MINDRE oljig i sin själv. Shu Uemura säljer en sån här Cleansing Oil var 20:e sekund, och det är en klassiker på den japanska tjejens badrumshylla. Jag köper den av och till (när jag har råd), och blir alltid jättenöjd. Bort med smuts och makeup och skräp utan att torka ut det minsta. Kanske skulle jag dock tävla ut ögonskuggorna, är inte så snygg i. Skulle ni vara sugna på det?

Inga kommentarer: