onsdag 22 oktober 2008

Dita Legends - favvobutiken för Tokyos brillnerds ♥




Alla som varit i Tokyo vet att glasögon är the shit. Och vi snackar inte en tillfällig säsongstrend - det tänkande, creddiga och KREATIVA folket har ALLTID brillor i Japan. Immer. Killarna som är coolast är alltid dom i långt hår, hatt, mustach och maffiga bågar. Även om man inte har synfel ska glasögat på. Att solisar alltid är in vogue säger sig självt.
En av de absolut bästa butikerna för bågar i Tokyo är DITA LEGENDS i Daikanyama. De har alla Ditas solisar, glasögon, omgjorda vintagebågar och andra accessoarer. Det är två killar från LA som designar, men materialen är av högsta japanska kvalitet, och butiken i Tokyo är en av fyra i hela världen (jämte LA, Hongkong och Nagoya). Jag var där inne en sväng idag, och fick flera tillskott till den stundande födelsedagens önskelista. Fast jag är inget snygg i glas-glasögon, så spetsar in mig på solisar. De har många enorma bågar av typen som täcker hela ansiktet, och det är precis min melodi.

Adressen är:
Dita Legends
Somule Daikanyama 101
Daikanyama-Cho 3-3
Shibuya-Ku, Tokyo

PS. Visst börjar jag bli duktig på kollage?? Personligt meddelande till Jenny Olsson - ÄR DU STOLT?

Inga kommentarer: