måndag 6 oktober 2008

Facecover, min älskling!



HUR kan inte facecover ha slagit på bredare front här i världen?? Varenda butik i Japan, från lyxvaruhus till tveksamma kvarterssjapp, har engångsskydd i provhytten. Älskar det! Det finns INGET äckligare än någons gamla brunkräm på kragen. Eller jo, det finns det i och för sig... En kompis till mig jobbade på ett av Sveriges mest kända varuhus i en mellanstor svensk stad och rapporterar om använda tamponger i kavajfickor, kiss i provhytter och kläder som folk torkat sig på och hängt tillbaka. Hur kan man vara så snuskig???

Här i hygienens högborg tror jag inte ens att en japan skulle DRÖMMA om att snyta sig i en blus någon annan sen ska köpa,, och det känns tryggt för en bakteriefobiker som jag.

Överst posar jag i facecover inne i provhytten på Zara. Jag använder det faktiskt hemma också om jag sminkat mig innan jag klär mig. Likee!

Inga kommentarer: