torsdag 2 oktober 2008

Dagens LOVE - godis för hälsa och skönhet!


Sedan vi var i Kyoto härom veckan har jag varit helt SÅLD på citronkaramellerna C1000 Physical Candy. De är sura som attan, gudomligt goda och enligt förpackningen mycket bra för hälsan och skönheten. Hur en sockerbit med citronsmak kan göra underverk för hälsan vete tusan, men jag GILLAR vad jag hör. Jag älskar godis + jag älskar allt som lovar finare hy = SMASHHIT.

Svenska Livsmedelsverket hade väl kissat på sig om ett godis sålde sig under parollen att tillföra "Physical Wellnes" – det är ju ett jäkla liv kring det där med märkningen hemma har jag förstått... Men här i Japan går livet sin gilla gång och vi käkar karameller i hopp om strålande hy och kickasshälsa.

Idag har jag ätit totalt 4 rostade mackor med sylt, 5 knäckebröd, en fruktsallad och en packe C1000, och nu är jag PÅ! Jag SPRUDLAR! Och jag behöver energin/vitaminerna - i afton gäller storstädning i skokartongen inför Ebba och Matildas ankomst i morgon!!!

Alla ni som reser till Japan - ni undrar jämt vad man bara MÅSTE köpa. Jag säger köp C1000 en masse på första bästa conbini. Det, Anna Sui-smink och roliga klänningar från Shibuya 109 och ni är i hamn!

1 kommentar:

Unknown sa...

Oh, love them! De fanns på Sun Ai här i Stockholm för 3-4 år sedan. Nu importerar dem inte de längre, vilket är lite synd. Första gången man åt dem kändes det som om munnen skulle skynklas ihop.