onsdag 15 oktober 2008

Maria Ahlgren goes fashion model in Tokyo!


Stoppa pressarna! Maria Ahlgren har blivit MODELLSCOUTAD på gatan!

Okej, det ska erkännas, det är inte det att någon velat signa mig som RIKTIG modell (då vore de ruskigt dåliga på att avgöra ålder om inte annat...), men dock som REAL PEOPLE-modell i en AGNÈS B-visning i slutet av oktober. Jag blev uppraggad av en lätt läderbögig modellscout från New York, bara det känns mycket fashionabelt. Nästa vecka blir det CASTING om allt går som planerat.
"Vad ska du göra i veckan då, Maria?"
"Äh, same old bara... Skriva lite, blogga, dra på en CASTING!!!!"

Ja, jag säger då det! Kanske vill scouten och Agnés B ta en titt på mitt modell-CV?

MARIAS MODELL-CV

Sommaren 1998
Är ihop med en kille vars pappa är i möbelbranschen, och inför en designmässa i Köpenhamn behöver en bekant till min killes pappa modeller till att posera i en slags multisoffa som kan anta typ tio skepnader. Jag och min kille modellar i femtiotalsmiljö och jag har på mig en slags underklänning i spets som jag själv valt och har orangeröd Pulp Fiction-page. Fotografen håller på att dö när han ser mig. Han hatar mitt utseende och han tycker att jag har noll talang för modellande. "MARRIIIIIII" skriker han gång på gång, "TITTA INTE IN I KAMERAN!!! OCH SÅ LITE AVSLAPPNAD OKEEEEJ MARIIIIII??!!!". Min kille däremot fick beröm hela tiden och tips om att det här med modellande kunde han ju ägna sig åt på heltid.

Sommaren 1999
Går CATWALK på Gustav Adolfs Torg i Malmö under någon ungdomsdag med massa jippon. Jag är hårmodell för en salong, och mitt hår är en knallröd hjälm med blonda landningsbanor lite här och var. Mina kläder kom från en "märkesoutlet" i Malmö och var en mix av DKNY och Tommy Hilfiger.

Våren 2000
Min bästis Soffan vill söka in till fotolinjen på Skurups folkhögskola och ber mig modella på några bilder hon ska skicka in. Iförd trassligt löshår och återigen någon slags skir underklänning ligger jag som ett sensuellt roadkill på Norra Vallgatan i Lund och poserar. Jag är ett dött väsen men ändå lite nymf. Eller nåt. Det är mitt i natten och varje gång någon passerar tänker jag att de kanske tror att jag är en RIKTIG modell och att detta är ett FASHIONSHOOT och poserar lite extra. Soffan skickade aldrig in de där bilderna vad jag vet.

Sommaren 2006

Är livemodell för butiken Fräulein och frisörsalongen Boudoir under ett mingel i Malmö. Jag är uppsnofsad i blus och kjol från Pretty in Design , har en stor buskliknande frisyr och går runt bland gästerna och snurrar på kjolen. Det var riktigt roligt och alla mina kompisar kom dit för att se spektaklet.

Januari 2007
Flyttar till Tokyo och startar bloggen FROM TOKYO WITH LOVE - En lyxhustrus dagbok. Blir en hejare på att posera i Dagens Outfit eller Dagens Inköp framför självutlösaren, och ser snabbt ett mönster i att mina tår pekar inåt på alla bilder. Dammsugaren spelar en ständig biroll i bilderna.

Inga kommentarer: