fredag 17 oktober 2008

"Maria, you look like Avril Lavigne!"




Så sa makeupartisten NARS-Hugos sidekick i alla fall när min look var redo.
Jag vet inte om jag är så mycket Avril jag... Snarare lite... skabbig och långt övermogen tonårsrebell. Makeupen är grymt snygg i sig - sotade metallicgrålila ögon, mängder med eyeliner och nattlig dramatik - men man ska nog akta sig för riktigt mörk ögonmake när man börjat få sina första fina linjer. Det ser lite scheletet ut det här och jag får nog återgå till min vanliga mer sextiotalsgulliga look med ljusa skuggor. Synd. Skulle så gärna vilja vara lite mer rockchicy...
Men grymt kul att få proffsig makeup! Alla skuggorna var sjukt snygga - rödsvart, lilasvart, gråsvart...
Om något mer lämpat öga vill prova rockstarlet-stilen så kommer ingredienserna HÄR!

ÖGON (all makeup från NARS)
1. Lila tjock glitterkajalpenna som läggs över hela locket - 2406
2. Svart crèmeskugga som blandas ut med lila pennan till sot - 2818
3. Lilbrun skugga på yttre halvan av ögonlocket - 3055
4. Svartröd skugga som ett liggande V på ögonlockets yttre hörn - 2030
5. Lilabrun och ljus grönmetallic skugga längst in vid näsan - 3055
6. Kolsvart kajal - 8003
7. Svart crèmeögonskugga med glitter som blandas med vatten till eyeliner - 2045

MUN (all makeup från NARS)
1. Velvet Matte Penil läppenna över hela läpparna - 2466
2. Blandning av transparanta gloss och brunrosa gloss, 1603+1643

Inga kommentarer: