måndag 26 maj 2008

Bästa måndagen!



Detta är en bra måndag - inte den vanliga misären när det känns som att man bara vill dra täcket över sig och stanna i sängen.

Började med att vi försov oss, vilket så klart inte är bästa sättet att starta dagen, men man ska inte heller klaga på en timme extra i bädden.

Klockan 11 träffade jag Said, kompis och fotograf i ett om precis kommit tillbaka efter ett par månader i Seoul, för en butiksplåtning. En timme senare var vi klara, och jag slog mig ner på Starbucks mysigaste uteservering i hela Tokyo - den i Harajuku, bakom Bulgari-huset på Omotesando. Var grymt inspirerad, samt speedad av två grande latte, och skrev nästan klart ett reportage om 6 000 tecken på två timmar. Håll utkik i kommande DV Mode - tror mitt reportage om grundaren till ett av Japans mest spännande modeföretag kommer ut i augusti.

Nöjd med jobbinsatsen unnade jag mig en liten, ehuuum, inspirationsrunda till Laforet-varuhuset för att kolla om något nytt landat i hyllorna. Blev lite intresserad av den lilla tischklänningen från Diesel på bilden överst, men bestämde mig för att den inte var värd priset (över tusingen). Är inte heller helt hundra med den rygglösa modellen på mig pga A) världens fulaste tatuering (gjord i slutet av 90-talet av förvirrad tonåring) samt B) ogymmade lovehandles.

Nu hemma och har precis pratat med pappa + bror över skypen, och innan dess mamma på mobilen. Och snart slutar älsklingsälskling jobbet, och jag hoppas på kvällspromenad TROTS stukad fot.

Inga kommentarer: