lördag 3 maj 2008

Dagen efter kvällen innan


Ännu ett sjöslag på Karaoke Kan att lägga till handlingarna. Tina Turner, nomihodai (fri dricka) och performance i soffan till tidig morgonstund.
Var riktigt riktigt rolig kväll, så det gör inget att denna lördag är kraschad och att jag och Beats fortfarande är i sovkläder trots att klockan är kvart i sex .

Först var jag, Beats, min nya kompis Biola, hennes kompis Jenny och en japansk tjej på Soma bredvid oss här på Sakuragaoka. Vi drack bubbelvin och åt en massa plockmat som carpaccio, koreansk gurksalad och pumpasoppa. Sedan kom Martin (numera känd från SVD) med två japanska tjejkompisar. Runt ett rullade vi ner genom regnet till Shibuya och till vårt favorithak Karaoke Kan på Center Gai.

Idag klev vi ur sängen två. Som den domestiska gudinna jag är styrde jag upp pannkakor med färsk ananas och jordgubbar till min karl, och toppade det hela med en halvliter chokladglass. Har blivit glassbesatt. Vi har kollat mitt älsklingsprogram Niklas Mat över nätet (matteve är bäst!), samt tre avsnitt Motorjournalen på Beats begäran.

Nu ska det duschas och promeneras bort till Gonpachi, i folkmun kallad Kill Bill-restaurangen då den inspirerade Tarantino till miljön för Umas stora kicka ass-scen, för middag med Malin och hennes fyra besökande kompisar. Stackars Gonpachi är också känt för att Bush varit här och frossat. Usch, tänk om man äter med besticken han använt, sjukt vidrig tanke...
Har redan nu siktet inställt på deras misoglaserade torskrygg, samt sobanudlar. Är killer.

Laters mina vänner!

(Obs! Gammal bild från Fashion Sweden-veckan, men den ringar bra in undertecknads glädjerus i karaokebås)

3 kommentarer:

Anonym sa...

fin bild

Anonym sa...

Hej igen Maria!
Låter som att ni hade en kanonkväll :) Karaoke är bäst!! Varför finns det inga sådana knäppa/härliga ställen i sverige?!

Btw, jag tror jag har träffat din Chris Beats. Om han jobbar på semc i tokyo? Jag jobbar nämligen på semc i sverige (lund). Surfade runt på din blogg igår och hittade några bilder från semc i tokyo ("en dag ur på chris arbete".. nånting) som jag kände igen starkt (ostbågen vid dörren, hahaha!!) Dessutom hade du några foton på er och jepp, det måste vara din man jag sprang på när jag var där i mars. Kul!
Ha det bra så länge, och keep up the good work med bloggen :)

Anonym sa...

Oj, blev ingen avsändare på förra kommentaren... kommer här istället :)
Kram Annette