onsdag 28 maj 2008

Nyslimmad - session no2 med magsugaren


I morse ringde PeterScandinavian Corporation, företaget bakom ”fettdammsugningen”, Fit-For, som jag testade på skönhetsmässan Tokyo Beauty World förra veckan. Här står det om äventyret!

För att hålla den nya, petita midjemåttet intakt bör man göra 1-2 behandlingar i veckan, och Peter ringde och erbjöd mig komma redan samma förmiddag på min andra testbehandling.
”Jag kan väl uppoffra mig!” tänkte jag, och tänkte sedan på vilken extremt bra tajming att jag ska få slimmingbehandling morgonen efter gårdagens bubbelvin- och pizzaorgie med Beats.

Så, en timme senare låg jag återigen på britsen, iförd endast en beigerosa frottéklänning i storlek XXL.
Terapeuten började med att mäta. Faktum är att min midja var en halv centimeter mindre än vid inmätningen förra veckan – måste vara pensionärshelgens avsaknad av vin och slibbiga cocktails (fast blev ju ett par brontokupor rosé i fredags iofs..)!

Sedan samma procedur som sist – ultraljud som löser upp fettcellerna, ”dammsugaren” som drar fett och annat slagg till lymfan, sedan lymfdränage och till sist små elchocker som tonar musklerna (älskar att få typ ett halvårs situps gjorda åt mig utan att lyfta en millimeter från horisontellt läge!).

Och banne mig om inte min midja mäter in på bara strax över 65 cm – nästan en och en halv centimeter mindre än vid första mätningen! Höfterna gick från redan ganska pojkiga 82.2 cm till nästan modelliga 80.3 cm (är 169 cm lång, så inte dåligt).

Civilingenjör Beats är så klart misstänksam, och undrar om de inte bara drar åt måttbanden lite hårdare vid eftermätningen, men det kan jag intyga att så är det INTE. Resultaten är kanske inte permanenta, men my gawd är de på riktigt! Dessutom blir magen mer fast och spänstig!

Så nu känner jag mig alldeles smal och taggad på shopping, men så tänker jag att det kanske är dumt att frossa i storlek 34-plagg om jag är tillbaka i 36:an lagom till helgen igen… Ska konsultera Peter!

Detta är något av det bästa som har hänt den notoriska gymfobikern jag – tänk att få fitness utan svett i gympakläderna! Men det kommer inte gratis, och jag vill se hur länge resultatet håller innan jag ropar hej alltför högt…

Nu – en sund veggiewrap med sweet chili-sås till lunch, och sedan lite jobb innan brudfika. Tjo!

3 kommentarer:

Anonym sa...

nä, shit va ballt!

Hur mycket kostar det? Jag skulle behöva en sugning innan jag drar på mig min baddräkt!!! (har ju shoppat baddräkt iår, då bikini är helt uteslutet!!)

Jag vill också!!!

Rim sa...

Ja, hur dyrt är "inte gratis" egentligen?

Maria sa...

Hej brudar!
Vet faktiskt inte riktigt - jag gör det ju som testperson. Kan kolla upp det under dagen!!
Krams