tisdag 20 maj 2008

Sickis?


Foto: www.elle.com

Något måste vara fel - jag har bara helt tappat all energi och däckat ihop. Luktar feber lång väg. PANIK - i morgon är det Världens Näst Största Skönhetsmässa och aldrig i hela mitt liv att jag missar det!

Har ironiskt nog spenderat halva dagen på sköldkörtelsjukhuset på Omotesando (japp, ett helt sjukhus bara för sköldkörtel), och gjort den vanliga halvårskontrollen. Har en kronisk inflammation, och har jag inte rätt dos medicin (Levaxin) tappar jag allt från humöret och delar av håret till figuren och allt som har med ämnesomsättning att göra. Blir enkelt uttryckt fet, tunnhårig och tjurig om medicindosen är för låg (tycker faktiskt fler borde testa sina sköldkörtlar, är ganska vanligt med rubbningar, men få vet om det. Är superenkelt blodprov!)). Men efter alla möjliga tester, inklusive ultraljud av halsen och för många sprutor, fick jag all-clear och kunde gå hem och veta att blir jag tjock eller moody är det mitt eget fel. På vägen hem bara dog jag, såååå trött. Typisk influensakänsla. Bara pang boom mitt på Meiji Dori.

Så jag gjorde det enda rätta och inhandlade senaste brittiska ELLE (The Body Issue - ouch!), en ask immunhöjande jordgubbar, en hel jäkla ananas och lite tröstgodis och gick hem till soffan. Nu är klockan halv sju, och jag ska förhandla med Beats om lite påfyllning av frukt och choklad samt att få bestämma över kvällens teveunderhållning.

(Kom hem och pyssla om din fru nuuuu buhuuu älskling..!)

Inga kommentarer: