onsdag 28 maj 2008

På väg till tisdagsromantik


"Hej! Jag heter Maria, är 28 år gammal, och minns med nostalgi i hjärtat alla glada somrar på Emmabodafestivalen, fyllda av tälthångel med indiepojkar, vegetariska tunnbrödsrullar och ljummen öl i plastglas.
För att hedra minnet har jag tisdagsromantiken till ära svidat upp mig i det tidiga 00-talets indiekostym - svartvitrandig tee med båtringning, urtvättade stupisar, converse och jeansjacket! Känn ingen sorg för mig götebooooorg!"


Ja jesus, är bara stjärnpaljetterna under ögat och den asymmetriska poppagen som fattas, sen ser jag ju nästan ut som en yngre version av mig själv...

Här är i alla fall herr och fru Mupp Las Chicas uteservering i Harajuku, där vi drack bubbelvin och mumsade pizza och andra dåligheter. Veckans tisdagsromantik var, som det brukar vara, succé! Alla par borde ha schemalagd kvalitetstid på lokal!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är verkligen en god idé! Vi har också haft det på tapeten men aldrig lyckats hålla det mer än två veckor i sträck :(
Jag ska införa det igen!!

Stor kram

och just det.. det verkar som emil är på väg till tokyo i juni. tror inte att jag har möjlighet att haka men jag ska undersöka det :)

Anonym sa...

Härligt! Senast jag var på Las Chicas var det ack så oromantiskt med stökiga barn, tjat, misär och en allmän osämja.

Nästa gång lämnas både våra och vänners barn på behörigt avstånd.

Maria sa...

Haha,ja det var inga barn i sikte igår - bara vi och lite andra par! Gillar det stället sedan de gjorde om! MYSIGT med uteservering på innergård - inte en vanlig syn i Tokyo :)
Åsa, guuuud vad kul om emil kommer! Men ååååååh vad jag vill ha med dig min snäcka!