onsdag 21 maj 2008

Jag har typ fettsugit magen (i alla fall dammsugit bort värsta putet...)!

Jag letar och letar, men buken är borta...

Eller nej, det är inte helt sant, men jag har testat en slimmingbehandling på skönhetsmässan, Tokyo Beautyfare, idag och bokstavligen talat DAMMSUGIT bort över 3 centimeter kagge! Behandlingen heter Fit-For, är utvecklad av svenskt företag, men finns än så länge bara i Japan, och med hjälp av ultraljud, dammsugning (typ en liten vakuumsugare som kör fram och tillbaka över magen och krossar fett), lymfdränage och små elchocker tightar man upp sina "problemområden" - i mitt fall solklart magen.

Jag kommer aldrig i livet lägga upp före- VS efterbilder på min torso, men här är i alla fall bild på mig i behandlingsrummet, på maskinen och överst på mig efteråt. 3,4 centimeter mindre Maria, midja och lovehandles sammanräknat!

Min kompis Fit-For!
Jag i sexig frottédress, pre-fettkrossning!

Är ju dock bara en kortsiktig lösning, och light salongsbehandling snarare än seriös plastikkirurgi (har ingenting med kirurgi att göra, jag stöttar inte riktigt plastikkirurgi bara för "skojs skull"), men en superb quick-fix innan party eller så! För att smalheten ska hålla ska man gå på behandling 1-2 gånger i veckan, och nästa vecka kör jag igen! Längtar - att få en liten aggressiv dammsugare körd över magen var något av det roligaste jag varit med om på länge. Vilken sensation!

Skriver mer om min fusk-fettsugning samt en massa andra skönhetsrelaterade galenskaper från dagens megamässa i morgon - ska på tjejmiddag nu i Daikanyama och paja mitt nya midjemått med restaurangmat och vin.

PS. Måste bara understryka att jag inte anser att jag har viktproblem, MEN jag har, oavsett vikt, alltid haft ett litet överskottslager på magen som inte ger med sig. Gymmet hjälper ibland inte hela vägen (inte för att jag försökt stenhårt, men situps kan jag i sömnen!).

3 kommentarer:

Anonym sa...

eehh...de e ingen annan som ser "överskottet" på magen iallafall...

Maria sa...

Åh tack - det gör mig glad! Men tro mig, där under lurar det :)
Men vid det här laget ganska rutinerad på att klä bort det lilla bekymret!

Anonym sa...

: ooo vad kostar en sanhar behandling?
Blir sugen. Har ocksa lite overskott som garna skulle kunna fa forsvinna.