måndag 9 juni 2008

Beats = Mogen Attraktiv Pionjär


Jesus hjälp mig.

Beats har surfat på en hemsida som säljer prenumerationer. Där har han snubblat över Amelia Adamos damtidning M Magasin, och lärt sig begreppet M.A.P.P.I.E, alltså Mogen Attraktiv Pionjär. Nu står Beats och diskar i linne och badshort efter burgaremiddan och mässar "Mogen Attraktiv Pionjär, jag är en M.A.P.P.I.E, höhö, mogen kvinna i ny livsfas höhö... ".

Burgaren var succé - "det är liksom något med smakerna", analyserar Beats. Trickset heter Nature's Burger (veggo från Fantastic Foods), guacamole, salsa, rödök, gul paprika, gurka och sprouted wheat-toast. Den Mogna Attraktiva Pionjären älskar den trots att det inte är riktig biff. Eller också är han glad över sin nya identitet. Borde jag ha sett varningstecken när han köpte skinnväst (bilden)?

3 kommentarer:

ebba sa...

Japp. Efter skinnvästen går det bara utför! ;)

Anonym sa...

Själv jobbar jag på att bli en Yupster dvs yuppie och hipster. För övrigt så försöker jag lansera deepstern som begrepp istället för hipstern.

Maria sa...

hehehe, yupster, det är ju kanoners! låter lite glammigare än mappie måste jag säga :)