söndag 8 juni 2008

Best of Tokyo Beautyworld

Alldeles för sent kommer här en liten resumé över dagen på Japans största skönhetsmässa i bilder! Häng på, nu ska vi inspireras!!!


En äldre herre testar en syresättande behnadling där en sydväst hängs över huvudet och sedan virvlar det runt mineralvatten där inne. Bra för hud och wellbeing!

Närbild på man i Sydväst


Diskobadkar - gissar på antiagingtekniker och massagefunktion.


Michael Jackson-tank som jag gissar ger antinaging oxygenbehandling (big in Japan).



Hausfrau-på-spa-mode från Tokyo,The Fashion Capital of the World. Brun frotté - très dagis-chic!


Fakey fakey - naglar och lösfransar en masse.


Tårtdekoration för naglarna - 3D-pynt är senaste must-have-accessoaren.


Fashionabel hand.


Jag testar senaste slimmingtekniken, Fit-For-maskinen. Dammsög och ultraljudade bort drygt tre centimeter midja.


Fotbad från rymdåldern. Även detoxfunktion som drar ut alla gifter i vattnet, därav att det ser ut som om någon pinkat i fotbadet. Jag har testat - vattnet blev grönbrunt. Måste skärpa mig!


Mall för att plocka och måla brynen.


En äldre salaryman får en skräddarsydd ansiktsmask. Den här synen gjorde mig först rädd, gubben ser DÖD ut!!!

Död död död...


Perukmode - gör en kopia av din söta toydog och sätt på huvudet.


Tror detta är någon muskelstimulerande dräkt som med elchocker stramar upp. Jag är på - kolla teve och träna benen, jippi!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, det där fotbadet är en bluff. En kvinna i Uppsala som har en skönhetssalong provade att köra utan några fötter i och vattnet blev brunt... Pseudovetenskap!