söndag 1 juni 2008

Sammanfattning av helgen (synder deluxe...)


Om förra helgen var pensionärshelg så har denna varit absoluta motsatsen.

Igår var det först kalas för Caroline och Claes bebis (vill ha!!). Kocken Fredrik hade styrt upp en svensk sommarbuffé med rökt lax med dill, jordgubbsgräddtårta, paj och massa annat plock. Till det champagne och goda viner. Mycket trevligt, och roligt att träffa några av dem jag kommer jobba mycket med under Swedish Style.

Efter kalaset gick jag och äkta hälften på NOBU, som har kanske den mest attraktiva meny jag någonsin stött på. Vi käkade misomarinerad, sotad torskrygg, någon grillad vitfisk med japapenosalsa, misosoppa med spenattofu och sobanudlar med chilikryddad dippsås. Lite Lychee Martinis på det och allt var happy times!

Sedan åkte jag till Shinjuku och träffade Biola och hennes klassisar. Det slutade med att jag, Biola och en kille från Lund vinade på pyttebarerna på Golden Gai - de gamla barkvarteren med hundratals barer som sällan tar mer än åtta gäster. Var på två ställen och på båda haken var stämningen skyhög och vi drinkade med bartendrarna (snubben på första stället hade plockat bort sina ögonbryn och drack typ en liter tequila) och testade vår japanska på alla som ville höra på. Jag kom hem när det var fullt dagsljus - bra betyg på kvällen!

Idag mys med Beats. Först lång lyxfrukost och matteve (Gordon Ramsays F Word och Niklas Mat), sen America's Next Top Model.

På eftermiddagen tvåtimmarspromenad och en sväng på mataffären, och på kvällen veggoburgare med guacamole och absurda mängder chokladfrozenyoghurt. Har sån kaloriångest nu att jag får svindel... Nu ligger vi och degar på soffan och lyssnar på Sebastien Tellier. På tal om musik - älskar Kleerups nya, lyssna mycket på den!

Nu är BON-Krister i stan, så i morgon fika och på tisdag middag. Trevligt trevligt! Tycker fler borde komma hit och skoja med oss!

Inga kommentarer: