onsdag 11 juni 2008

Jingeln från helvetet, intervjuångest + en god bok





Sitter med mitt nya mobila bredband (EMobile om ni undrar) på bok- och tidningsparadiset Tsutayas in-house Starbucks och förbereder en intervju jag gör i morgon. Jag researchar, dricker isad latte, bläddrar i modeböcker (just nu Style Deficit Disorder - Harajuku Street Fashion av Tiffany Godoy, som jag ska träffa nästa vecka - kolla några uppslag överst!) och lyssnar på en promolåt som går om och om igen - en gubbe sjunger "I will have saaaalvaaaation" på smärtsamt enka-vis, och samma snutt har nog hunnit rulla hundra gånger under tiden jag suttit här. Är alldeles psykad!

Är som alltid lite nervig inför intervju - ska man aldrig få någon is i magen? Kan inte berätta vem jag ska träffa, men ett stort namn i modesvängen, och det är fullt fokus som gäller. Som vanligt, fullt pådrag med assistenter, pr-folk och alla möjliga och omöjliga bystanders.

Har gjort så galet många intervjuer genom åren (boybands, skådisar, modefolk, skönhetsfolk, popidoler etc etc), men är alltid småskakig att det ska bli dålig stämning. Det BLIR det ju så gott som aldrig (för att inte säga aldrig), så vet inte varför jag alltid får grav prestationsångest. Är väl Fröken Duktig-syndromet - man är alltid rädd att inte göra perfekt ifrån sig...

Nåja, dags för lunch. Blir wrap idag igen. I afton tjejkväll med tapas och vin i Harajuku med fyra glada ladies. Skulle vilja powernappa innan, har sovit noll i natt. Varför åh varför fattar inte min kropp basgrejer som hur man sover normalt??? Var uppe vid fyra och tittade ut över Shibuyas gator, och det är i alla fall skönt att bo i en storstad där folk är uppe dygnet runt. Man blir mindre ensam då. Känner mig lite trygg när jag står och gluttar på nattrumlarna och trafiken, som är nästan lika tät som på dagen med lastbilar och taxis.

1 kommentar:

es1bdb/es1bda sa...

hejhej, jag brukar läsa din blogg, den är verkligen jätterolig. du verkar ha drömmjobbet:)
jag är väldigt intresserad av böcker/tidningar om fashion och teen mode ex. ranzuki, egg osv, är du intresserad av att sälja:)?