onsdag 25 juni 2008

Paparazzibrillan med inbyggd kamera




Jag är på jakt efter nya solisar. Är lite trött på mina retrobågar och enorma sjuttiotalsmodeller - jag lustar efter något mer MODERNT kan man säga.

Kanske är detta någonting att undersöka? En ny båge med inbyggd digikamera OCH MP3-spelare. Såklart är detta ett japanskt påfund. Brillsen är från Otas KK, heter aigo Camera sunglasses MP3 F566+, och kostar 20 000 yen (ca 1 200 kr). Man kan filma upp till 64 timmars video, och snappa 20,000 bilder.

Funkar bara för Windows2000/XP/Vista om någon skulle vara sugen på ett par. Själv vrider jag mig i olust över den futuristiska designen - riktigt kufig... Får läskiga Oakley-vibbar av det strömlinjeformade. Tyvärr.

För hur coolt vore det inte att gå runt på stan och FILMA och FOTA folk i högsta smyg? DETTA är framtidens paparazziaccessoar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker det är lite läskigt. Snarare stalkerbrillor än paparazzibrillor. Tänk på alla äckliga freak som förföljer high school tjejer hela dagarna...

btw, hittade nyss din blogg, den är najs, ska leta upp DN imorgon! ^w^