måndag 2 juni 2008

Beats spårar ur


En gång för länge sedan blev jag ihop med en DJ som kallade sig Chris Beats. Han tyckte om svårt minimal techno, drev klubbar (bland annat Different på Jeriko/Malmö), musikredaktörade på klubbtidningen BRUS, körde radio och åkte titt som tätt till Berlin och Barcelona för att lyssna på sina idoler.

Nu sitter DJ Beats vid köksbordet iförd badshorts, sjunger Anders Glenmark-hits i falsett och tittar på Tommy Nilsson på YouTube (just nu überkalkonen "Vill du ha sex med mig?" som får mig att rodna ända ner i skorna varje gång, HUR kunde den få släppas fri??). Snart ska vi gå och lägga oss och då kommer han snarka så att taket lyfter.

Vad hände??? Är det åldern??

Överst bild på oss i denna skrivandes sekund - båda i wifeBEATers, passande va?

PS. Du vet att du är mitt bästa älsklingen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Själv lyssnar jag mest på Harry Belafonte.
"Hole in the bucket" samt "banana boat song" Phew classics!

Maria sa...

Hahaha, du får nog allt komma hit och styra upp den gamle parhästen lite! Han umgås för mycket med sin tacky fru :)