torsdag 12 juni 2008

Kenzo vintage limited edition-parfym


Jag gillar ganska tunga, småmystiska parfymer (och nej, då menar jag inte tantdoft à la YSL Opium...). Jag vill ha en doft som passar på natten, till ljudet av klirrande glas och klickande klackar, och som matchar doften av cigarettök och after shave. Favoriter genom åren har varit Boss Deep Red, Marc Jacobs Daisy, Boss Intense och Versace VS (och allt från Anna Sui för de dockiga flaskornas skull!).

Kenzos senaste parfym, Vintage 2008, är just nu högst upp på önskelistan. Mamamia, den OSAR raffighet och dekadens! Förpackningen är mer hippie än nattfjäril, och jag tycker inte riktigt att doften rimmar med peace and love-iamgen, men vad gör det? Det doftar cederträ, mandarin, vanilj, blommor och förförisk femme fatale. Denna ska på nästa gång jag vill övertala Beats om något viktigt, typ ett par nya skor eller att han ska cykla till frozen yoghurt-baren i Roppongi och hämta hem glass till mig.

Just det - Kenzo har lanserat doften för att fira att det gått 20 år sedan modehuset släppte sin första parfym, och 70-talslooken är en hommage till årtiondet då den japanska designern gjorde sitt intåg på den internationella catwalken. Hurra hurra!

Inga kommentarer: