lördag 28 juni 2008

Fredag - artyparty och snordyr restaurang


Igår var jag och karln på öppningsfesten för W+K Tokyo Lab's utställning Tokyo Ten (betyder Tokyo point på english) på hotell Claska. Vi skulle träffa en japansk tjej jag fått kontakt med genom jobbet, och hennes kompisar i modesvängen. Jag hade planerat networking på hög nivå, men väl på plats hittar jag inte Hisako och hennes vänner. Det var sjukt mycket folk och plötsligt flippade min hjärna och jag blev osäker på hur Hisako egentligen ser ut (har extremt dåligt minne när det kommer till att känna igen ansikten).

Beats var panikhungrig och hetsade om att vi måste sticka och käka nånstans, och jag slets. Klart min karl ska få mat, men vad faen hände med min networking??!

Beats och jag tog i alla fall taxi till en italiensk restaurang och avnjöt en av tidernas mest chockdyra supéer någonsin (över 600 spänn VAR för lite skumpa, pilgrimsmusslor och rökt lax!). Hisako får jag väl träffa annan dag. Men det är retligt när man missar folk. Hade spetsat in mig på en liten offensiv mot hennes kompis som är PR för Paul Smith Japan...

För övrigt grym fest med kul blandning folk. Vi firade det audiovisuella gänget W+K Tokyo Labs' projekts Tokyo Ten's nya DVD med massa musikvideos och bok med artwork för olika musikartister. Allt på temat "vad utmärker Tokyo?". Galet snygga grejer med maffiga Tokyovibbar - kolla förbi Claska om du är i stan och känner dig arty och popkulturell!




Inga kommentarer: