söndag 22 juni 2008

Du och jag mot världen (och regnet...)




Är inne i en riktig toffelperiod just nu. Är alldeles Beats-ig och vill bara romantisera med min karl och kuttra om framtiden ("älskling, när ska du ge mig ett baaaaaaaarn???").

Så helgen har varit en sann parhistoria som följer:

FREDAG

Sushimiddag för två med massa Cosmopolitans och bubbel på Xen i Roppongi. Sedan Raspberry Martinis och Mojitos på Oak Door på hotell Grand Hyatt, där vi skådade gamle Mr Darcy och Bridget Jones loverboy, Colin Firth. Kvällen avslutades på en bar i backen vid oss som heter Desert och som helt enkelt har återskapat en öken genom att hälla sand över hela golvet i den lilla källarlokalen.

LÖRDAG

Lyxfrulle med good ol' pannkakor och fruktsallad. Långpromenad innan regnet körde loss. Köpte chokladglass och åkte hem och såg TopModel (och mannen fick spela lite SkatePS3).
På aftonen svidade vi upp oss och splashade på finparfymerna och intog mycket amorös middag på Cicada. Käkade massa Medelhavsgrejer som grillad tonfisk, grillat bröd, oliver, tomatsallad och massa annat fint. Till detta mycket bubbel och kärleksfniss över bordet.

Därefter promenad genom ösregnet till These - en liten bar som ser ut som ett bibliotek. Drack underbara cocktails på färsk mango och persika. Sedan ut i regnet igen, och vid denna tiden bara forsade det ner. Taxi hem.

SÖNDAG

Lyxfrulle (pannkakor med jordgubbar, mango OCH melon!), hemmafjantande, myspyspyttenytt och mer kutter ("Äääälskling, tänkte du första gången att 'den där damen måste bli min FRU!'??? Ska du ALLTID vara kär i mig?? Jag ska alltid alltid alltid vara kär i dig!!!)

Beats
har även kopplat lite nya sladdar, jag har läst nya Grazia och så dansar vi runt till modern techno som jag tycker känns svår. Nu kanske liten promenad om det bara kan sluta reeeeegna!!! Om ni kan - flytta ALDRIG till länder med monsun- eller regnperioder! Sjukt isolerande.

3 kommentarer:

Rim sa...

Fina! Hejja kärlek!

every girl goes through a photography phase sa...

Konichiwa...igen

Jag kommenterade ditt midsommarinlägg häromdan men fortsatte att läsa lite på bloggen (man kan ju inte bli annat än trollbunden :)). Då stötte jag på ett namn från förr -Said. Jag trodde att han hade flyttat till Korea men hookade med honom och fick nörd-rundvisning i Akihabara idag. Hörde om bokplan..låter hur bra som helst! Tänkte bara peppa att er idé är grym.

I morgon ska jag ge mig ut med din shoppingbibel och passa på att göra alla "tjejgrejjer" innan min karl kommer till landet :)

Ha det fint! /Christine

Maria sa...

Christine - hör av dig om du vill fika eller så!
Vad skoj du känner Said!!! Världen är mini :)
Krams på er!!