måndag 16 juni 2008

Mojitos, Zlatan och girlsbar med spegelgolv



Ojojoj, lördagskvällen...

Vid åtta träffade jag Camilla, Biola och Natsuko på takterassen på Gonpachi. Några portioner sobanudlar och sushi och typ hundra glas vitt vin senare gick vi till en liten kubansk bar i Nishi-Azabu som har över 300 sorters rom. Vi festade på kanske Tokyos bästa Mojitos, diskuterade kärlek och livet och var konstant i skottlinjen för salarygubbarna i barens intressen. Tack gubbar men nä tack.

Från kubanen tog vi taxi till en engelsk pub i Ebisu, där Martin styrt upp fotbollsfest! Storbildsskärmar, fullsmockat med packade svennar och andra supportrar och svettigt. Beats och killarna hade varit på mexrestaurang och beställt in HELA MENYN (japp, det är Beats specialare, en gång i Barcelona drog han och jag in hela satans menyn på ett ställe i ett rus av hunger och beslutsångest) samt haft "all you can drink" under två timmar för typ 150 svenska. Så de flesta var ganska bra i farten, och Beats var besatt av tanken att hitta på något spex med Legos motorcykel som stod parkerad utanför.

Trots den snöpliga matchens slut var de flesta i sällskapet vid god vigör och vi stack upp till Ebisus barkvarter för att fortsätta festen. Det slutar med att hela ligan loggar in på en GIRLS BAR, alltså en mycket light variant av hostesskonceptet där bartendertjejerna är raffigt klädda och mot en extra slant kan bokas för en privat pratstund. Damernas på Red Boots var sexy cowgirls i hatt, hotpants och liten märklig väst över toppen (typ bara ett band i ryggen, den typ av väst som passar bäst under jacka). Men största attraktionen på Red Boots Girls Bar var nog trots allt SPEGELGOLVET bakom baren så kunderna fick fri sikt mot brudarnas rumpor. Det var ingen trossightseeing eftersom de hade jeansshorts, men ändå rejäla closeups av lår och rumpor för alla vid bardisken. Jag kom snabbt in i stämning och slukade de sista drinkarna iförd vit cowboyhatt. Va fan, when in Rome, do like the Romans!

Sedan kom jag och Beats på den briljanta idén att jag skulle sitta på styret på hans cykel under hemfärden eftersom jag hade för ont i fötterna för att kunna gå. Jag har inte blivit skjutsad på en killes styre sedan högstadiet, och det var lite romantiskt och crazy att susa hem under morgonsolen tjutandes på ett styre.

På morgonen dagen efter vaknade jag med bruna fläckar över kudden - än en gång har Maria Ahlgren varit uppe och tjuvätit lakrits mitt i natten. Hade inga minnen av det, men fläcken talade sitt tydliga språk och jag hade svarta bitar mellan tänderna.

Inga kommentarer: