fredag 19 september 2008

Dagens facelook - Afternoon Tea på Vogue




Idag ska jag träffa skönhetschefen på Vogue Nippon och berätta om mitt bokprojekt. Jag vill gärna ha henne som expertkommentator förstår ni! Klockan 14 ska jag vi ses i receptionen på Vogue. 
Jag har försökt mig på en liten trevlig höstmakeup dagen till ära (men hur jag än försöker så är jag ju en barbar jämfört med dolliesarna på Vogue...).

Dagens facelook är i alla fall:

* Vit, matt hy (inget nytt under solen där!) - Anna Sui Moisturising Foundation Powder 01
* Svart kolpenna längs undre fransraden och i kanten på övre (lite uppsuddad) - YSL
* Lite bränd metallicögonskugga över hela locket upp till brynet - FACE Stockholm Eye Dust "Vanity"
* Mörkare bränd ögonskugga på yttre halvan av ögonlocket, suddad - FACE Stockholm Eye Dust "Treasure"
* Kolsvart mascara, många stökiga lager (zickzacka på mascaran) - Rimmel Magnifi'Eyes
* Rogue, dovt rosa med lite skimmer - Bourjois nyans 95
* Läppar naturella med bara lite osynligt balsam - MAC Lip Conditioner
* Ögonbrynen ifyllda med mörkbrun penna - Rimmel

Som vanligt ser jag ut som en statist i Mupparna på närbilderna, är SVÅRT att ta sminkbilder! Men hoppas ni får en idé ändå om tänket med en lite höstigt glödande ögonmake.

Får blir lilla vintageklänningen från Flower idag igen, fast denna gång över stuprör. Återkommer med rapport!

Inga kommentarer: